Lokalizacja
Obiekt zaproponowany przy ul. Strzelnej.
Obszar zaznaczono poniżej w części: "Zaznacz lokalizację projektu na mapie" trybem "punkty"
Opis projektu
Młodzież nie ma w mieście toru do rozwoju umiejętności rowerowych. Rowerowy plac zabaw pumptrack jest torem przeszkód składającym się z garbów, zakrętów profilowanych oraz tzw. „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez konieczności dod. pedałowania. Nabieranie prędkości możliwe jest dzięki odpowiednio wyprofilowanym garbom, na których użytkownik wykonując ruchy góra dół (tzw. pompowanie) porusza się w wybranym kierunku wykorzystując siłę ciężkości praz siłę odśrodkową.
Jazda na takim torze świetnie wpisuje się w nurt sportów popularnych wśród młodzieży, których uprawianie nie wymaga monotonnych treningów, lecz jest ciągłą zabawą. Jazda na torze angażuje wszystkie grupy mięśniowe i jest wymagająca fizycznie. Rowerowy plac zabaw pozwala małym dzieciom w bezpieczny sposób oswoić się z rowerem na nierównościach terenu, jak i stawia wyzwanie doświadczonym zawodnikom.
Jeździć można na wszystkim co ma minimum dwa koła: rowerach górskich, rowerach BMX, rowerkach dziecięcych, rowerkach biegowych, hulajnogach, deskorolkach, a nawet na rolkach.
Jako publiczny obiekt sportowy pumptrack nie wymaga nadzoru.
Ważniejsze parametry toru:
• powierzchnia asfaltowa w rzucie minimum 260 m2
• długość toru w rzucie minimum 170 m,
• szerokość warstwy jezdnej toru minimum 1,7 m,
• wysokość zakrętów profilowanych toru pumptrack (mierzona od powierzchni asfaltowej w najniższym punkcie bandy do powierzchni asfaltowej na koronie bandy) minimum 0,8 m,
• ilość zakrętów profilowanych: 5 szt.,
• promień zakrętów minimum 3,6 m,
• minimalna powierzchnia toru (po obrysie skarp) ~700 m 2
• tablica informacyjna z regulaminem użytkowania,
Tor przeznaczony przede wszystkim dla starszych dzieci i początkujących użytkowników w każdym wieku, dopiero rozpoczynających swoją przygodę na rowerowym placu zabaw.
Termin realizacji
Do 1 roku / 12 m-cy
Opis Projektu pod kątem spełnienia warunków Ogólnodostępności w rozumieniu § 5 ust. 2 Uchwały
Projekt spełnia zasady ogólnodostępności.
Tor rowerowy będzie funkcjonować bez ograniczeń w tzw. formule "otwartej" (nieogrodzonej).
Obiekt nie wymaga formy odpłatnej w ich funkcjonowaniu.
Opis Projektu pod kątem spełnienia zasad uniwersalnego projektowania, o której mowa w § 5 ust. 3 Uchwały
Projekt spełnia zasady uniwersalnego projektowania.
Tor rowerowy nie wymaga szczególnej potrzeby adaptacji lub specjalistycznego projektowania jak i zmian w infrastrukturze, w której mają funkcjonować.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Całkowity koszt inwestycji (przygotowanie gruntu, naniesienie garbów, zakrętów profilowanych, torów rowerowych). | 292 000 zł |
Status projektu
Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej
Uzasadnienie
- źle oszacowano okres realizacji projektu
- projekt nie realizuje zasad Uniwersalnego Projektowania
- nie uwzględniono kosztów eksploatacji,
- zlecono wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dot. zagospodarowania terenów rekreacyjnych